میزان سنوات خدمت برای ارتقا رتبه معلمان مشخص شد+ جزئیات
نمایندگان مجلس طی مصوبهای میزان سنوات خدمت برای افزایش رتبه معلمان را مشخص کردند. 
به گزارش راهبرد معاصر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۴ آذر) قوه مقننه و در جریان بررسی لایحه نظام رتبهبندی معلمان، ماده ۵ این لایحه را با ۱۸۷ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۲ نماینده حاضر در جلسه مصوب کردند.
در ماده ۵ آمده است: کسب رتبههای بالاتر مستلزم حداقل پنج سال خدمت در هر یک از رتبهها و کسب سایر شرایط لازم تعیین شده در آیین نامه اجرایی این قانون خواهد بود.
بر اساس تبصره ۱ این ماده؛ دوره خدمت در هر رتبه برای معلمان شاغل در دوره ابتدایی، مدارس استثنایی و مناطق محروم، مرزی و عشایری، به ازای هر سال خدمت ۳ ماه از سقف رتبه کاهش مییابد.
بر اساس تبصره ۲ این ماده؛ دوره خدمت در هر رتبه برای نخبگان موضوع آیین نامه احراز استعدادهای برتر و نخبگی مصوب ۱۳۸۵/۶/۱۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی، صرفاً برای یکبار حداقل سه سال میباشد.
بر اساس تبصره ۳ این ماده؛ حداقل سابقه خدمت معلمی برای کسب رتبههای دانشیار معلم و استاد معلم به ترتیب (۱۵) و (۲۱) سال است و ارفاقات مذکور در تبصرههای (۱) و (۲) این ماده، از این مدت کسر میشود./تسنیم